Реклама / Ads

4| 4982 |11.10.2007 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Страната ни може да се превърне в дестинация за алкохолен туризъм

.
България е заплашена от "Синдрома Майорка", съобщава германският вестник "Ди Пресе". В свой материал вестникът разказва за ситуацията по българското Черноморие и за това, че страната ни се е превърнала в дестинация за алкохолен туризъм.
Според изданието, което е провело разговори с ръководителя на Българската асоциация на туристическите агенции (БАТА) и кмета на морската ни столица Кирил Йорданов, страната ни привлича все повече чуждестранни туристи, но развитието на сектора вероятно е в грешна посока.

В статията се казва, че бутилка водка у нас струва около 2 евро, а разнообразието от алкохолни напитки е впечатляващо.

Това, както и хубавите плажове и нощният живот в морските ни курорти привличало все повече алкохолни туристи към България.

От официалната статистика, която е цитирана от вестника, става ясно, че към края на август близо 4 000 000 чужденци са прекарали отпуската си в България, което е със 7% повече от съпоставимия период за 2006 година.

Туристите от ЕС са се увеличили с 30%, което е вляло в българската икономика 1.3 млрд. евро. Положителната статистика обаче е дотук.

Туристите биват привлечени от ниските цени в България, а не от предложенията за уелнес, голф или спа туризъм на елитните хотели, което означава, че се превръщаме в предпочитана дестинация за по-бедни туристи с по-ограничени доходи.

От изданието посочват, че строителството по Черноморието е прекалено голямо и че страната ни е тръгнала по пътя на Испания. Като най-голям проблем се посочва именно прекомерното застрояване на курортите.

Официални данни за строителството, които да обхващат цялата страна, нямало, но се посочва, че от началото на годината врати са отворили 1 800 нови хотели и къщи за гости.

Това е довело до изостряне на ценовата конкуренция и прекалена концентрация на туристи.Това става ясно и от думите на кмета на Варна, според когото легловата база в района на Варна се е увеличила три пъти през последните години.

Той казва още, че най-големите инвеститори в имоти идват от Русия и Великобритания, като покупките на ваканционни имоти се е превърнала в масова практика.

Другият основен проблем, посочен от изданието, е състоянието на инфраструктурата по българското крайбрежие и състоянието на пътната мрежа.

Изводът, до който достигат авторите на материала, е, че въпреки усилията за привличане на платежоспособни туристи, като цяло ще бъде запазено настоящото положение и страната ни ще продължи да бъде масова дестинация за по-ниските слоеве от западното общество. frognews.bg

 

 

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. 1| 4889 |11.10.2007 Туристическа треска разклати Родопите . 1| 4714 |10.10.2007 Купонът се вихри с пълна сила в столичния клуб „Рай” . 1| 5022 |10.10.2007 Човекът е човек, когато е на път? Не и в България! . 0| 5161 |09.10.2007 ЦКБ официално поиска македонската Пощенска банка
Реклама / Ads
Реклама / Ads
Реклама / Ads
БЛОГОВЕ