Реклама / Ads
8| 4995 |10.03.2010 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

По-високите здравни осигуровки удрят бизнеса

.
Вдигането на здравната осигуровка с 2 % е поредният шок за бизнеса. Така коментира идеята за променя в здравно-осигурителните вноски председателят на Софийската търговско-промишлена палата Георги Чернев в ефира PRO.bg.

Не за първи път у нас се прави опит за паническо наливане на пари в Здравната каса, припомни бизнесменът. По думите му такава буря е имало през 2006-та година, когато здравните осигуровки скочиха от 6 на 8%. И тогава мотивите бяха същите - уж, че качеството на здравеопазването ще се подобри. И всички видяхме, че през последните 3-4 години това не се случи, обясни Чернев.

Неговите прогнози са, че съществена промяна за българите няма да има - те хем ще внасят повече пари за здравно осигуряване, хем ще продължат да плаща от джоба си за най-елементарните медицински манипулации.

Според Чернев, заради скока на вноската, много хора просто ще спрат да си внасят осигуровките. И колкото повече те растат, толкова по-трудно ще се събират.

„Доказано е и вероятно точно така ще се случи - събираемостта пада, това е един от ефектите... Абсолютен факт е, че даже и през 2009-та година събираемостта на здравната осигуровка, дори в сегашният й размер е паднала, коментира председателят на Софийската търговско-промишлена палата Георги Чернев.

Новата вноска ще удари и бизнеса, защото ще се поделя между работник-работодател в съотношение 40 на 60. От Камарата определят това решение като грешка и се надяват правителството да го преосмисли.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 1| 5784 |26.02.2010 Държавата разплаща ДДС-то на бизнеса . 0| 4861 |17.02.2010 НАП подхваща бизнеса с цигари . 0| 5053 |09.02.2010 Гратисен период за кредитите - изгоден за бизнеса . 2| 5325 |10.12.2009 Просрочени кредити удрят банките догодина

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads