Реклама / Ads
0| 6817 |22.07.2022 ИНТЕРВЮ

Адв. Черногорски пред Фрог: КПКОНПИ е болен организъм, половината служители трябва да се сменят

.
адв. Атанас Черногорски
КПКОНПИ е болен организъм и трябва да се изчисти до здраво. Половината състав трябва да бъде сменен. Това каза пред Фрог нюз адвокат Атанас Черногорски, бивш служител на Антикорупционната комисия. Ето какво още допълни той:

Г-н Черногорски, отново се заговори за приемането в спешен порядък на нов закон за КПКОНПИ и избор на ново ръководство на Комисията или на двете нови комисии. Кое налага точно сега парламентът да  действа на пожар? 


Приемането на нов закон, с който така наречената сега КПКОНПИ ще бъде разделена на две комисии, едната за борба с корупцията и конфликт на интереси,  и втора, занимаваща се основно и само с гражданската конфискация, е необходимо,  и дори много закъсняло за момента действие.

Настоящото ръководство на Комисията показа, че е обвързано с олигархични кръгове, политически субекти и прилага избирателно закона, като мери с различен аршин, спрямо това кого и как проверява. Именно, поради това,  следва да се избере ново ръководство, което да не робува и  не е подгласник на определени прежде управлявали политически структури,  на внедрили и ползващи  управлението на държавата хора, източник на  порочни и корупционни практики, както и да не е зависимо от олигархични и бизнес кръгове.

 

Защо е необходимо да се бърза толкова?

 

В настоящия момент и със сегашната политическа ситуация бързането е необходимо, тъй като започването на качествена работа и от двете комисии, след законодателните промени, е неотложно необходимо и дори закъсняло .

 

 Какво имате предвид?

 

 В настоящия момент, при избора на нов ВСС и наблюдавайки поведението на Прокуратурата в последните шест месеца се наблюдават следните тенденции. Прокуратурата не работи при наличие на достатъчно доказателства за извършени длъжностни престъпления и присвоявания от висшите ешалони на властта на прежде управляващите, а избора на нов ВСС е сведен до поредното му овладяване от “Банкя” и “Бояна”, както и от олигархични и бизнес кръгове, които ще гарантират на Прокуратурата и на  нездравата част от съдебната система  да продължат да се чувстват  недосегаеми и безконтролни. Проблемът в съдебната система - съд и прокуратура,  идва именно от това  чувство за  недосегаемост и несанкционираност   на действията им,  когато същите излизат от рамките на закона и неговото прилагане.

 

 Допусне ли се това да стане, от една страна, извършилите противоправни действия от висшите ешалони на властта и олигархични кръгове ще останат недосегаеми за „народната любов и желание за възмездие” и  ненаказани.   И ще  продължи да тече, и  ще изтече  давностният срок за санкциониране на извършените от тях  деяния,  което фактически  те  желаят, поради  което и  „чадърът“  над тях, който е в момента, ще бъде поддържан още дълъг период от време.

 

От друга страна,  част от техните привнесени и настанени хора  и  дори структури,  находящи се и в момента в изпълнителната власт и  затаили се в предстартова подготовка за бягство, ще добият отново самочувствие и ще възвърнат  същото чувство на недосегаемост,  за да продължат да дерибействат и упражняват корупционни практики.

Налице е реална опасност  да се завърнат и затвърдят стари корупционни практики,  да  се възобновят стари сфери на влияние, като се извърши  разпределение на паричните ресурси на държавата в полза на определени лица и на определени кръгове.

 

Какво в този случай може да свърши сегашното КПКОНПИ или бъдещите две комисии ?

 

Тяхната основна задача, макар и при един несъвършен нов закон, подлежащ на промени,  ще бъде сведена основно до разработването на една ефективна линия и нейното ефективно действие  за  извършване  на  разследване  и  налагане на санкции на лица осъществявали и осъществяващи корупционни действия или такива,  които са неоснователно и незаконосъобразно придобили имущество от престъпна или незаконна дейност.

 

Комисията за борба с корупцията ще може да разследва корупционни практики и корупция,  освен в изпълнителната власт, но дори и сред средите и служителите на прокуратурата и съда.  Именно това ще отрезви и възпре част от служителите на прокуратурата и съда да извършат противоправни действия с чувство на безнаказаност и по „ вътрешно убеждение”,  както те обичат да казват.  

 

Впоследствие,  част от тези събрани доказателства,  в частта на незаконно придобито имущество ще бъдат предавани на другата комисия занимаваща се с гражданската конфискация,  която ще предприема действия по запор, възбрана и последващо дело за конфискация на това имущество.

Двете комисии са необходими една за друга, но не могат да бъдат под едно ръководство и „шапка“,  тъй като по съществото функциите и  принципите на работа на двете комисии са различни.

 

Какво трябва да направи новото ръководство на двете комисии след започване на своята дейност ?

 

На първо място трябва да си изгради и осигури стабилна конструкция,  както на една сграда,  за да може да съществува нормално,  а това изисква минимум наличие на поне 20-30% качествени и знаещи хора в структурата.

Налице са индиректни индикации и доказателства за липса на ефективност и спорни действия или умишлено бездействие в сектора, занимаващ се с корупцията и тези, извършващи проверка за конфликт на интереси и имуществените декларации на лицата по чл. 6 от ЗПКОНПИ,  където определено трябва да бъде подменен минимум половината състав. По отношение на дирекциите, занимаващи се с гражданската конфискация,  там следва да бъде променен порочният стил на работа, неподчинен на приложимото данъчно законодателство,  Конституцията на Република България  и международни нормативни актове.

 Една сграда и една структура не може да стои и функционира без здрави основи.

На второ място, в тези структури са налице много приятелски и шуробаджанашки назначения и  наличие на  „верни хора”  на гореизброените политически и олигархични елементи, а с тях върви ръка за ръка и некомпетността.  А това трябва да бъде променено и този болен организъм да бъде изчистен до здраво.

С това прокурата и съда следва да бъдат накарани да работят и правоприлагат при спазване на действащото законодателство, под натиска на дейността на  двете комисии, че тяхната евентуална противоправна дейност може да бъде разследвана, обявена публично, санкционирана, а облагите от тази незакосъобразна дейност конфискувана в полза на държавата.

И тук не говоря за  работа под страх от това,  че могат да бъдат засегнати от дейността  на комисията, а за наличие на законова възможност и  предпоставка за тяхното разследване,  ако извършват противоправни действия  и налагането на санкции, и това като превенция ще ги възпира от други техни евентуални намерения за незаконосъобразни действия по „ вътрешно убеждение” .

 

Въпроси на Катя Илиева

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 5529 |20.07.2022 Политологът Атанас Радев пред Фрог: Скептичен съм за третия мандат. Предсрочните избори са сигурни . 0| 14181 |14.07.2022 Адв. Екимджиев пред Фрог: За пореден път Гешев демонстрира лакейство към Борисов. Махленско и провинциално! Живеем в кочина! . 0| 8879 |12.07.2022 Петър Чолаков пред Фрог: Ако Радев даде третия мандат на ИТН, ще шамароса БСП и ДБ. Това ще е политическо унижение . 0| 5551 |07.07.2022 Даниел Смилов пред Фрог: Вероятността за избори е все по-голяма. Служебен кабинет може да върне руските дипломати

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads