Реклама / Ads
1| 8054 |07.02.2017 АКТУАЛНО

Хаос в БДЖ и МВР

.
След трагедията в Хитрино, МВР и жп дружествата лансират идеята за съвместни обходи на жп линиите с цел проверка на състоянието им. Тази поредна пиар акция всъщност е основно задължение на държавното предприятие НКЖИ. И би трябвало да се прави ежегодно от техни служители, назначени на длъжност кантонери.

След закриването на транспортна полиция през 2014 г. по времето на бившия шеф на МВР Цветлин Йовчев, в страната няма единна полицейска структура, която да противодейства на ежедневните посегателства и вандалски прояви върху железопътния транспорт. Охранителният състав беше пренасочен към жандармерията, като повечето от полицаите сега се използват за охрана на границата и за други масови мероприятия. Рядко се случва да опазват общественият ред и да извършват превантивна дейност в жп транспорта, каквото задължение имат по закон.

Разследването и разкриването на престъпления се пое от областните дирекции, които нямат опит как изобщо се бори криминалната и икономическата престъпност в жп транспорта. В ЕС, САЩ и Русия има специализирана полицейска структура по жп транспорт. В Изпълнителна агенция "Железопътна администрация, НКЖИ и БДЖ, контрол за безопасността на превозите и сигурността на железниците се изпълнява само на хартия. Бяха съкратени стотици работници на терен, за сметка на раздута администрация, която не знае за какво изобщо взима пари. Дирекции и отдели с десетки служители са ангажирани с някакви контролни функции по сигурността. Закони, десетки наредби, инструкции и правилници регламентират как следва да се извършва железопътния превоз, а още преди Хитрино обществото знаеше, че в железниците може да се случи всичко, защото властва хаоса и безнаказаност.

Липсата на качествен контрол от страна на транспортното министерство е установено и от ЕК. В тази връзка Комисията официално е информирала страната ни за стартирала процедура за нарушение № 2013/2076 по отношение неизпълнение на задължението ни за правилното транспониране на посочената директива. За да има развит и безопасен железопътен транспорт, трябва безкомпромисен контрол. Такъв, обаче в България липсва.

За ремонт и развитие на железниците от ЕС са преведени няколко милиарда евро. Толкова, колкото и за магистрали. Фирмите, които усвояват тези пари си остават само и единствено от кръга КОЙ. За рехабилитацията на жп инфраструктурата сме ви информирали нееднократно. Един километър строителство в нашата страна е в пъти по-скъпо и в пъти по-некачествено от това в Европа. В България жп транспорта е игнориран за сметка на тежкотоварния и автобусен транспорт. В ЕС е точно обратното-приоритет е железопътният превоз. Разликата идва оттам, че в България на власт виждаме ликвидатори. Наскоро предизборно Цветан Цветанов напомни, че при закриването на служба СОД в МВР, държавата е изгубила 20 млн. лв. годишно. Това добре, но защо по време на двугодишното управление на ГЕРБ тази дейност не беше възстановена?! Явно всичко си остава само на приказки.

 

Фрог нюз

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 8263 |16.08.2022 Как сексоложката Кобилкина учи българки да ”просят” пари от мъже на семинар за 6 бона? Очевидец разказва пред Фрог . 0| 5971 |14.08.2022 Евронюз: България ще стане първата страна в ЕС, екстрадирала в Москва критик на Путин . 0| 5260 |08.08.2022 Започва седмица на протеста под мотото #ГАZwithme . 0| 37059 |08.08.2022 Номенклатурата и простосмъртните - на плаж във времето на „Оркестър без име“ и песента ”Ке сара”
Реклама / Ads