Реклама / Ads
0| 5181 |17.07.2007 АКТУАЛНО

Рупърт Мърдок купи „Уолстрийт Джърнъл” и предизвика скандал

.
Австралийският медиен магнат- милиардерът Рупърт Мърдок купи компанията Dow Jones, издаваща знаменитият вестник „Уолстрийт Джърнъл”. Досегашните собственици на вестника- фамилията Банкрофт се хванаха гуша за гуша, но клекнаха пред предложената сума от 5 милиарда долара, според финансисти тази цифра надвишава с 65 процента истинската пазарна стойност на Dow Jones.

rm.jpgОтдаванашната мечта на Рупърт Мърдок се сбъдна днес, австралиецът дълги години се домогваше до нея и на няколко пъти бе на косъм от нейното осъществяване. Една от най-големите покупки в историята на световните медии бе решена на официален обяд между медийният магнат и представители на компанията. Много пъти досега Банкрофт категорично отхвърляха възможността да продадат фамилното бижу- компанията Dow Jones (DJ), издаваща един от най-влиятелните вестници в света „Уолстрийт Джърнъл”. На обяда е присъствал шефът на DJ Ричард Занино и двама членове на борда на директорите, както и самия Мърдок. След него стана ясно, че е постигната устна договорка, според която за сумата от 5 милиарда щатски долара Рупърт Мърдок може да купи акциите на DJ. Очаква се в скоро време на заседание на борда на директорите на DJ  да бъде взето окончателното решение, което и де юре ще финализира сделката.

Междувременно някой от членовете на семейство Банкрофт се опитваха да спасят компанията от продажба. В западната преса се появиха заглавия като „Отбраната на Уолстрийт Джърнъл”, които ясно характеризират стремежът на членове на фамилията да изкупят дялове от свои родственици и така да спасят изданието от ръцете на Мърдок. Преди да станат известни определени факти около цената на сделката, 55 годишният Кристофър Банкрофт изрази публично намерението си, с всички сили да се противопостави на каквато и да е договорка с Рупърт Мърдок и да убеди родствениците си да не се разделят с контролния пакет акции.

Уставът на компанията DJ е малко по-различен и една акция има право на 10 гласа, за разлика от нормалната практика, когато 1 акция е равна на 1 глас, припомнят наблюдатели. При продажба на акциите на член, извън фамилията Банкрофт, те губят равностойността на 10 гласа и именно в това бе надеждата на семейството. За да осуети продажбата Кристофър Банкрофт трябваше да вложи 2 милиарда и 550 милона долара, но той не успя да намери тази крупна сума. В началото на миналия месец интерес към  DJ  изявиха от медийната групировка Philadelphia Media Holding, а в края на юни от покупка се отказаха претендентите от Pearson, издателите на друг мастодонт във вестникарската индустрия - „Файненшъл Таймс”.

В крайна сметка като цяло фамилията Банкрофт клекна пред 5-те милиарда на Мърдок и не успя да устои на съблазнителното предложение. Независимо от този факт, бе заявено пред няколко американски тв канала, че ако Рупърт Мърдок наистина финализира сделката успешно, то „Уолстрийт Джърнъл” ще изгуби своята независимост и ще пожълтее. Член на фамилията Банкрофт каза, че това е падение и, че колкото и много да са парите, продажбата е предизвикала истински скандал, защото семейната чест е погубена. Анализатори в медийния бизенс изтъкват, че Мърдок все пак има достатъчно жълти издания в собствения си портфейл и няма да си позволи да промени редакционната политика на „Уолстрийт Джърнъл”, защото по този начин ще загуби част от читателската му аудитория, а по този начин и много пари, нещо, което ненаситният медиен магнат не си позволява да прави почти никога."ФН"

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 5132 |17.07.2007 Грандиозният фестивал Exit отново плени феновете . 0| 4954 |17.07.2007 Детският лаптоп не може да поевтинее засега . 0| 11642 |16.07.2007 Страстната латинодива Салма Хайек е най-сексапилната жена на света . 10| 4923 |16.07.2007 Холивудският детектив- винаги уволнен, но непогрешим

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads